newyolkkitchen@gmail.com

subscribe by email



Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Poprzez korzystanie z niej, wyrażasz na to zgodę.
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of them.

/ in total

Durszlak.pl Lista Blogów Kulinarnych Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów myTaste.pl rondel Create your own banner at mybannermaker.com!

Ciasto jabłkowo-cynamonowe

Thursday, August 20, 2015

Połowa sierpnia już minęła, w związku z czym nastał czas jabłek, gruszek, śliwek i moich ulubionych... dyń <3. Dzisiaj jednak, póki co, przepis będzie zawierał tylko to pierwsze: jabłka. Zastanawiałam się bardzo długo, jak mogę wykorzystać kolejne tony tych owoców spadające na moje podwórko. A ponieważ jestem leniwa i nie chciało mi się robić kruchego ciasta na klasyczny jabłecznik, postanowiłam poszperać w internecie w poszukiwaniu jakichś inspiracji. Tak trafiłam na wszystkim znane Moje Wypieki (<3), a tam na żytnie ciasto z jabłkami.

Ciasto z dzisiejszego postu nie jest jednak wierną kopią przepisu powyżej. Jak zwykle, trochę postanowiłam przy nim pomajstrować, więc teraz zapraszam na efekty.

Przepis na formę 20 cm x 8 cm (ale ja oczywiście jestem gapą i nie zauważyłam wymiarów, przez co użyłam większej formy i moje ciasto wyszło dość niskie).
SKŁADNIKI:
  • 2 małe jabłka starte na tarce (ja użyłam kwaśnych, ale to wg uznania)
  • 1 spora łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki kardamonu 
  • 2-3 rozgniecione goździki
  • 160 g mąki żytniej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 70 g oleju (ja użyłam rzepakowego)
    podane w gramach ponieważ postawiłam miskę na wadze i dolewałam oleju
  • 50 g miodu
  • odrobina aromatu migdałowego
  • 50 g cukru trzcinowego 
  • 85 ml mleka z orzechów laskowych  (można zastąpić mlekiem z orzechów włoskich albo zwykłym)
  • 1 jajko

    notatka: ciasto z przepisu nie jest bardzo słodkie; w zależności od preferencji można dodać więcej cukru lub posypać po wystudzeniu cukrem pudrem
  1. Mleko podgrzać, dodać cukier oraz miód i mieszać aż do roztopienia,  a następnie  dolać olej. 
  2. Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia oraz przyprawami. 
  3. Połącz suche składniki z mokrymi a następnie wbij jajko oraz dodaj starte (na dużych oczkach) jabłka.
  4. Wszystko zmiksuj na gładką konsystencję mikserem, wlej do formy i wstaw na 40 do 50 minut do nagrzanego do  170°C piekarnika.

No comments:

Post a Comment